Markkinointi
Rope-Yhtiöiden markkinoinnin palvelut ovat laajat ja monipuoliset. Ne sisältävät niin koulutusta, konsultointia, kehitysohjelmia kuin analyysituotteita. Markkinoinnin keskeisen vastuuyhtiömme Rope Oy:n vetäjän Timo Ropen toimintafilosofiana on aina ollut "rohkeus katsoa ja tehdä asioita uudella tavalla kaikkia asioita kehittäen kokonaisuus huomioon ottaen". Tämä kuvaa hyvin sitä maailmaa, josta Rope-Yhtiöiden markkinoinnin asiantuntijapalvelut ponnistavat. testilinkki
Rope-Yhtiöiden markkinointipalveluihin kuuluvat niin koulutus- kuin konsulttipalvelutkin. Seuraavassa on tehty jako markkinointiin kohdistuvien tuotteiden osalta koulutukseen, kehitysohjelmiin ja analyysi/selvitystuotteisiin.
Markkinoinnin kehitysohjelmat
- Markkinoinnin toimivuusselvitys
- Markkinointiviestinnän kehitysohjelma
- Brändin kehitysohjelma
Markkinointituotteet
Markkinoinnin menestysperustat
markkinointisisällön ja kilpailukeinorakenteiden operoinnin koulutuspaketti
Suunnitelmallinen markkinointi
markkinoinnin suunnittelun ja sen toteuttamisen koulutuspaketti
300 + 1 keinoa tehdä markkinoinnilla tulosta
kokonaisvaltainen markkinointikeinojen toteutusohjeisiin keskittyvä markkinointioppien ilotulituspäivä
Asiakassuhdemarkkinoinnin toimintajärjestelmä
asiakassuhdemarkkinoinnin toteutukseen ja sen mekanismien rakenteeseen keskittyvä koulutuspaketti
Tyytyväisyysmarkkinointi ja sen toteutus
asiakastyytyväisyysrakenteiden ja asiakaslaadun sisäistämisen kautta markkinointitoimien sisältöihin keskittyvä koulutussisältö
Brändi- ja imagomarkkinointi
mielikuvan systemaattiseen rakentamiseen ja brändäämiseen keskittyvä koulutussisältö
Aloittavan yrityksen markkinointiratkaisut
markkinoinnin perusratkaisujen rakentamiskoulutus suuntautuen aloittavien yritysten markkinointiratkaisuihin
Tuloksellinen markkinointiviestintä
markkinoinnin viestintätyöhön keskittyvä ja sen toimintaratkaisut prosessuaalisesti ohjeistava koulutussisältö
Markkinointi henkilöstön tekemänä
henkilökunnan markkinointirooliin ja markkinointiasenteisiin vaikuttava koulutuspäivä
Järjestelmämarkkinoinnin toimintakoulutus
markkinoinnin tietotekniikkajärjestelmien toteuttamisen ja niiden soveltumisen koulutussisältö
Business-to-business -markkinointi
yritysmarkkinoille suuntautuvan markkinoinnin toimintamekanismeihin keskittyvä koulutuspaketti
Lanseerausmarkkinoinnin toimintasisältö
tuotteiden markkinoilletuloon ja sen onnistuneeseen toteutukseen keskittyvä koulutussisältö
Tuotteistuskoulutus
palvelujen tuotteistamiseen keskittyvä koulutussisältö
Lanseerauksen kehityskonsultointi
tuote- tai yrityslanseerauksen toteuttamiseen rakennettu konsultointiohjelma
Tuotteistusohjelma
palvelujen tuotteistuksen toteuttamiseen rakennettu konsultointiprosessi
Brändin rakentamisohjelma
mielikuvan strategiseen ja operatiiviseen rakentamiseen / brändäämiseen keskittyvä kehitysohjelma
Markkinoinnin suunnittelukonsultointi
liiketoiminnan markkinointisuunnittelun rakentamiseen keskittyvä kehityskonsultointi
Miten teen tuloksellisesti markkinointitutkimuksia -koulutus
markkinointitutkimuksen toteutuksen tulokselliseen toteuttamiseen keskittyvä yhden päivän koulutus
Mainosviestinnän toteutuskoulutus
mainonnan tulokselliseen toteutukseen keskittyvä koulutussisältö
Palvelun / laadun koulutussisältö
palvelun sisällön kehittämiseen tähtäävä henkilöstökoulutuspaketti
Palvelun / laadun kehitysohjelma
palveluperusteisen laadun kehittämiseen keskittyvä koulutusohjelma
Sisäisen markkinoinnin sisältökoulutus
sisäisen markkinoinnin toimintasisältöön keskittyvä koulutuspaketti
Markkinoinnin kehitystarvekartoitus
selvittää markkinoinnin toimintakenttään liittyvien toimintasisältöjen kautta yrityksen keskeiset markkinoinnin sisällölliset kehittämisalueet
Markkinoinnin toimivuusanalyysi
selvittää yrityksen markkinoinnin tilan ja toimivuustason numeraalisen pistemittariston avulla asemoiden yrityksen markkinointitason muihin mitattuihin vertailuyritysten lukematasoihin ja suhteuttaen sen myös yrityksen avainhenkilöiden näkemyksiin markkinoinnin tilasta, jota kautta yritys saa avaimet markkinoinnin keskeisten kehityskohteiden konkretisoimiseen
Asiakkuusjärjestelmän toimivuusanalyysi
selvittää yrityksen asiakkuusjärjestelmän toimivuuden tason numeraalisen tasomittausrakenteen avulla antaen yritykselle sitä kautta avaimet asiakkuusjärjestelmän keskeisten kehityskohteiden konkretisoimiseen
Markkinoiden kiinnostavuusanalyysi eli feasibility study
selvittää jonkin toimialan markkinakokoa, kilpailutilannetta, kilpailuperustaa ja markkinamahdollisuuksia uuden yrityksen tai tuotteen tulemisen näkökulmasta käsin